Modern Mommy

Hogyan spórolj időt a konyhában?

2019. augusztus 29. - Modern Mommy

Biztos vagyok benne, hogy mindenkinek vannak főzéssel kapcsolatos időspóroló trükkjei, hisz az otthoni teendők közül talán ez az egyik legidőrablóbb tevékenység. Mindig őszinte csodálattal néztem azokat az embereket, akik mindennap meleg vacsorával várják haza a családot. Ők vajon hogy csinálják? Annyi biztos, nagyon kevés esélyt látok rá, hogy én is ilyen ember legyek.

Egy korábbi bejegyzésben már írtam róla, hogy rengeteg időt és energiát spórolok, ha előre megtervezem, hogy mi lesz a heti menü, és az előző héten megveszek hozzá mindent. Számomra ugyanis a főzés legnehezebb része mindig az, hogy kitaláljam, mit csináljak. Így legalább egyszerre letudom az egész hetet, nem kell naponta vagy kétnaponta ezen agyalnom és boltba szaladgálnom.

 

Ehhez kapcsolódóan nem rég hallottam egy szuper ötletet, amit már ki is próbáltunk itthon. A gyakran készített ételeket szedjétek össze egy hosszú listára, és ha nagyon nincs ötletetek, akkor csak ezt kell elővenni, és látjátok, hogy mit főztetek régen, vagy mihez van otthon hozzávaló. A legutóbb csak szóltam a férjemnek, hogy nézze meg a listát, és válasszon róla valamit, mert nekem egyszerűen arra sincs most időm, hogy ezen agyaljak. Képzeljétek, ritka alkalmak egyike, hozott egy döntést!

lego-393907_1920.jpg

Forrás: pixabay

 

És máris eljutottunk a másik, számomra életmentő tipphez, aminek a családom lehet nem örül annyira. Kétnapra főzök. Sőt van, hogy kicsit elmérem az adagot, és jóval több jön ki belőle. Na ilyenkor egy részét lefagyasztom, jól jön 2-3 hét múlva, hogy csak ki kell venni a hűtőből. Nem túl nagy ötlet, való igaz, de rengeteg időt lehet vele megtakarítani.

 

Mielőtt boltba mentek, írjatok listát! Komolyan. Rengetegszer jártam úgy, hogy csak pár dolgot kellett vennem, nem írtam listát, és persze a boltban sehogy sem akart eszembe jutni az utolsó dolog, ami még hiányzott. Sétálgattam a sorok között egy ideig, amíg rájöttem, mi volt az. Vagy ami még rosszabb, csak otthon vettem észre, hogy valami kimaradt. Sok-sok értékes perc veszett így oda, amit a családdal tölthettem volna.

 

Az sem bűn, ha néha melegszendvicset, francia pirítóst vacsoráztok, vagy ha úgy alakul, rendeltek egy pizzát. Az internet pedig tele van gyors vacsora receptekkel, de ti is kitalálhattok egyszerűbb dolgokat. Spagetti, pesztó, tejföl és sajt, a férjem imádja. A leveles tészta pedig a főnyeremény. Tegyetek rá valamilyen szószt, felvágottat, zöldséget, sajtot, ami van otthon, és mehet a sütőbe.

 

Ismeritek Szabó Jucus 5hozzávaló blogját? Ha nem, mindenképp nézzetek rá, rengeteg szuper receptet találtok, amit könnyű elkészíteni, és nem is kellenek hozzá beszerezhetetlen hozzávalók. Ha pedig újabb ötletekre vágytok, akkor szerezzétek be Jucus valamelyik könyvét, az 5 hozzávalós vacsorákat (Magánkiadás, 2018) és az 5 hozzávalós reggeliket (Publio Kiadó, 2017), amelyekben szintén találtok jó pár könnyű és gyors receptet. Néhány kétségbeesett, "mit főzzek?" estémet már megmentették. :)

 

Nektek milyen jól bevált trükkjeitek vannak a konyhában? Mivel szoktatok időt spórolni?

A bejegyzés trackback címe:

https://modernmommy.blog.hu/api/trackback/id/tr4514993824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása