Énidő nélkül nem megy

2019. szeptember 12. - Modern Mommy

Ahhoz, hogy a gyerekeink igazán boldogok és kiegyensúlyozottak legyenek, szükségük van egy legalább nagyjából kipihent anyára. Azt hiszem, ezzel senki nem fog vitatkozni, persze az más kérdés, hogy kinek van erre ideje? Nos, remélem, hogy mindenkinek. Énidő nélkül ugyanis nagyon hamar lemerülnek az elemek, ingerlékenyek leszünk, és bár mindannyian megfogadtuk, hogy soha nem fogjuk megemelni a hangunkat, ha a gyerekünkkel beszélünk, eljön ez a pillanat, utána pedig a lelkiismeret-furdalás. Tapasztalatból mondom. Ha pedig próbáljuk a mindig mosolygó, soha ki nem boruló, tökéletes anyát játszani, akkor előbb-utóbb egyszerűen magunkba roskadunk, és csak arra lesz erőnk, hogy a gyerek előtt tovább játsszuk a szerepet. Egy ideig.

Való igaz, az énidőből a legkönnyebb lefaragni, hiszen az "csak" a mi időnk, az sosem sürgős. Egyszerűbb áttenni vagy lemondani egy barátnős kávézást, ha épp úsztok a felhalmozódott feladatok közt. Csakhogy sok esetben azért gyűlnek fel a teendők, és azért kerül egy 5 perces egyszerű feladat is félórába, mert fáradtak vagytok és nem tudtok koncentrálni. Ilyenkor csodákat tesz, ha mégis elmentek a megbeszélt találkozóra és feltöltődtök, kicsit foglalkoztok magatokkal, utána pedig újult erővel tudjátok belevetni magatokat a szürke hétköznapokba. Nem fogjátok mindig megúszni, hogy ne kelljen valamilyen saját programot lemondani, de azért próbáljátok minimalizálni.

simon-maage-tximrx3gc-g-unsplash.jpg

Forrás: Unsplash

Az énidőbe szinte bármi belefér, ami kikapcsol, feltölt titeket, legyen az egy nyugodt ebéd, amíg a gyerekek alszanak, randi a férjeddel, egy barátnős este, olvasás, kerámiázás, vagy a mostanában annyira népszerű felnőtt színezők. A határ a csillagos ég. Ha tényleg nincs semmire időd, akkor bízd rá a kölyköket a párodra, és vegyél egy forró fürdőt egy pohár borral és egy jó könyvvel.

Két dologra mindenképp szakíts időt. Az egyik az alvás. Egy felnőtt ajánlott alvásmennyisége napi  7-9, míg más kutatások szerint 6-8 óra. Ez azt jelenti, hogy bár személyenként eltérhet az alvásigény, de a legtöbb embernek 7-8 óra alvásra van szüksége, hogy kipihent legyen, és ne romoljon az életminősége. A legjobb megoldás, hogy időben lefekszünk. Tudom, lehetetlen. Akkor annyi időm se jutna magamra és a páromra. Én is szeretek még este olvasgatni vagy megnézni végre egy filmet, de az alvásra muszáj időt fordítani, különben másnap használhatatlan vagyok.

A másik fontos dolog a testmozgás. Nem kell maratont futni és órákig az edzőteremben izzadni. Mostanában én is örülök, ha arra van időm és energiám, hogy otthon tornázzak. Szerencsére az interneten elég sok edzés közül lehet szemezgetni, legyen szó jógáról, erősítésről vagy kismama tornáról. Vagy bármi másról. De már azzal is sokat tesztek az egészségetekért, ha 1-2 megállóval hamarabb szálltok le a buszról hazafelé, vagy nem kocsival mentek a közeli boltba, hanem gyalog. És ezek talán nem is olyan megerőltető feladatok, ennyi mindenkinek belefér néha.

Szóval hétvégén szökjetek meg egy órára a feladatok és a gyerekek elől, és pihenjetek, mert igenis megérdemlitek. Ti tartjátok egyben a családot, menedzselitek a háztartást. Szuperanyák vagytok, Nektek is jár egy kis szórakozás!

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a Modern Mommy Facebook és Instagram oldalát, hogy ne maradj le az újdonságokról!

A bejegyzés trackback címe:

https://modernmommy.blog.hu/api/trackback/id/tr215008600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.